2006-06-03

Müller Henrik

Emlékeim szerint az 1960-as évek közepén vettem először kamerát a kezembe, egy Zorki 6-ot. Alapvető technikai és monochrom labortechnikai ismereteim is ebből az időből származnak.
Az 1990-es évek második felében néhány nagyobb utazás révén és elsősorban a digitális képfeldolgozás lehetővé válásával lett a kapcsolatom egyre intenzívebb a fényképezéssel. Újabb motivációt adott a digitális kamerák megjelenése, valamint az interneten való publikálás és az ezzel járó megmérettetés lehetõsége. Ma egyaránt használom az analóg és a digitális felvételi technikát, mindkét esetben számítógépes utómunkával kiegészítve.

Ami a témákat illeti, szeretek kísérletezni és sok újat kipróbálni, vállalva a sikertelenség veszélyét is. Közel állnak hozzám mind az erősen geometrikus hatású absztrakt, illetve építészeti felvételek, mind a speciális felvételi technikák és eljárások -- crosshívás, többszörös expozíció, lensbaby -- használata.
Speciális területként, a zene szeretetéhez kapcsolódóan szívesen fényképezek koncerteken, elsősorban jazz muzsikusokat.

Rendszerint cél nélkül indulok el és megpróbálom megragadni, feldolgozni a véletlen által szállított anyagot. Igyekszem környezetemet úgy bemutatni, hogy a szemlélő rácsodálkozzon. Egyelőre távol állnak tőlem a megrendezett és beállított felvételek.
tovább/more

If I remember well, I first took a camera, a Zorki 6, in my hands in the middle of the 60s. My basic technical and monochrom laboratory skills also come from that time. In the second half of the 90s my relation with the photography became much intense thank to some travels and by the development of digital image processing. Another motivation were the issuing of digital cameras as well as the possibility of publishing images on the web and getting wider publicity. Currently I use both analog and digital techniques completed with post-processing on the computer.

Regarding the subjects, I like to make experiments and try new things, taking the risk that I am not always successful. I mostly like capturing abstract and architectural shapes with geometrical effects as well as using special photographic techniques: cross-development, multi-exposure, lensbaby. As a special field, related to my love of music, I like to take pictures on concerts, mainly of jazz musicians.

Generally I set off without a definite aim, and I try to capture, process the material delivered by the accidental events. I aim to show my environment in such a way that makes the viewers wonder. Up to this time I have avoided taking preset studio photographs.



1 megjegyzés:

juditny írta...

Újra elgyönyörködtem bennük... elbűvölőek!